אירלנד המרוויחה הגדולה מהברקזיט

הנדל"ן בעליה, חברות ההייטק והמו"פ מקבלות הטבות מס ועולם הפיננסים מחפש מקלט דובר אנגלית באיחוד האירופאי, אירלנד פורחת...
מגדלי נדל
תוכן העמוד:

נדל"ן באירלנד – הכלכלה פורחת

התהליך הלא ברור והלא ודאי של הברקזיט (יציאת אנגליה מהאיחוד האירופי), גורמת להרבה מאוד חברות ענק להיערך מראש ולהעביר את הפעילות העסקית שלהם אל מחוץ לאנגליה. למשל חיפוש נדל"ן באירלנד.

אחת האופציות האטרקטיביות היא להעביר פעילות לאירלנד – היתרונות ברורים:

אירלנד תישאר המדינה היחידה באיחוד שהשפה הרשמית והמדוברת בה היא אנגלית, דבר שעוזר לתקשורת העולמית של ארגונים בינלאומיים וכן מקל במציאת עובדים איכותיים וזמינים יותר.

המטבע הוא יורו והחוקים הם חוקי האיחוד, דבר שמקל את הניהול העסקי החל מתחום היבוא והיצוא לתוך אירופה ועד חוקי העסקה של עובדים, אמנות מס, הוראות בנקאיות ופעילות פיננסית.

הרילוקיישן הוא קרוב לאנגליה מבחינה פיזית, דבר שמקל על נגישות אבל יותר חשוב מזה היא העובדה שלאירלנד ואנגליה יש מערכת יחסים וותיקה של הסכמים ייחודיים שיאפשרו המשך פעילות עסקית קלה בין הצדדים גם במקרה שהברקזיט יהיה חד צדדי, ללא הבנות והסכמות בין הצדדים.

  • שייכת לאיחוד האירופי
  • המטבע הוא יורו
  • 33% מהאוכלוסייה מתחת לגיל 25
  • המדינה הדוברת אנגלית היחידה באיחוד
  • מס חברות 12.5%
  • בארבע השנים האחרונות הכלכלה הכי צומחת באיחוד האירופי GDP +3%

נדל"ן בעלייה באירלנד

לאחר משבר הסב-פריים בשנת 2008, שוק הנדל"ן נמצא בעלייה מתמדת ועדיין לא הגיע לשיאו בהשוואה לנקודת השיא במשבר הקודם, למרות הצמיחה שהחלה בשנת 2013 עדיין יש פער של כ-20% במחירי השוק. זאת מבלי לקחת בחשבון את כל השינויים העולמיים בשוק הנדל"ן ואת הביקוש הגובר בעקבות הברקזיט, הגידול הטבעי, ההגירה החיובית של אירלנדים וההגירה המסיבית של עובדים מהיבשת האירופאית והעולם בעקבות הביקוש הגובר של החברות הגדולות שעברו לאירלנד.

לפי מומחים בענף: אירלנד ובעיקר דבלין צפויות להמשך גידול של כ-10% בשנה בשווי הנדל"ן למשך השנים הקרובות וזאת עקב הפערים הגדולים בין הביקוש להיצע.

חלק גדול מהנכסים שמוצעים למכירה מוצעים בשיטת מכרזים מאחר והתחרות והמחירים העולים עושים טוב למוכרים והביקוש הרב גורם לתחרות על כל נכס.

שוק השכירות פורח וזאת עקב הגידול הטבעי באוכלוסייה וההגירה המסיבית בשנים האחרונות במקביל למחסור בבנייה חדשה.

חלק גדול מהעסקאות המעניינות בשוק הם של שיפוץ והשכרת נכסים. ישראלים רבים רוכשים נכסים מוזנחים ולאחר שיפוץ מהיר בסטנדרט אירופאי, מפיקים רווח משמעותי.

פיננסים וחברות ענק

כל חברות הפיננסים, הבנקים וחברות הביטוח הבינלאומיות כבר הקימו בסיסי פעילות ומעבירים חלק משמעותי מההנהלות האירופאיות שלהם לאירלנד. בעיקר חברות בינלאומיות שבשליטת אמריקאים או חברות גדולות מארה"ב.
מס החברות הבסיסי באירלנד, לפני הטבות מס מיוחדות עומד על 12.5%, מהנמוכים בעולם ובוודאי מהנמוכים באיחוד האירופי.

במקביל כל חברות הטכנולוגיה הגדולות כבר פועלות באירלנד מספר שנים בזכות מנגנוני המיסוי הנוחים שאירלנד הציעה עד היום וכרגע מגדילות ומחזקות את ישיבתם באי האטרקטיבי בעקבות החשש מברקזיט לא מוצלח.

בין החברות המבוססות באירלנד ובעיקר בדבלין ניתן למצוא את:

גוגל, מיקרוסופט, אמזון, אפל, טוויטר, IBM, אורקל, eBay, לופטהנזה, מוטורולה ועוד רבות אחרות מכל תחום תעשייה מוביל.

האבטלה באירלנד הולכת ויורדת לאחוזים בודדים ויחד עם זאת יש חזרה של כישרונות והגירה חיובית למדינה.

הטבות מס לחברות טכנולוגיה ומו"פ

אירלנד מעודדת חברות ויזמים להקים את הבסיס שלהן באירלנד. העברת מרכזי הפיתוח, בעיקר מכוונת לכך שהקניין הרוחני של חברות ההייטק יגיע לאירלנד ויישאר שם. אירלנד נחשבת למעיין מקלט מס עבור חברות אלו מאחר וניתן להגיע למצב שהמס עבור ההכנסות מהקניין הרוחני ומהפטנטים יהיה כמחצית ממס החברות, כ-6.25%. בזכות מבנים משפטיים ומיסויים בינלאומיים ניתן גם להגיע למיסוי נמוך יותר כפי שעושות חברות הענק באמצעות אירלנד.

עצם העובדה שמרכזי הטכנולוגיה של הענקיות עבר לאירלנד, גורם לריכוז של מוחות וכישרונות רבים במקום ובעיקר בדבלין.

עובדה זו מעודדת גם חברות קטנות שבתחילת דרכן, להשתקע ולהתבסס באירלנד. בחסות חיסכון המס אירלנד הפכה לחממה טכנולוגית של שיתופי פעולה, מרכז ידע ומרכז כוח אדם צעיר מוכשר, יצירתי ודובר אנגלית.

כדי להיכנס ולפעול באירלנד בצורה נכונה, מומלץ להיעזר במומחים בינלאומיים לביצוע תכנון התשתית המשפטית, הפיננסית, המיסויית, ובעיקר העסקית.

תכנון מוקדם והערכות נכונה יביאו אתכם להצלחה בדרך המלך.

השותפים שלנו באירלנד שמחים לקבל את המשקיעים והיזמים הישראלים, פותחים להם דלתות ומסייעים בביצוע השקעות, רילוקיישן ופיתוח עסקי. המומחים שלנו יעזרו לכם למצוא את הדרך הנכונה והמוצלחת להתחיל ולפעול עוד היום באירלנד בצורה חוקית שתאפשר מיסוי מינימלי ומקסימום רווח.

קרדיט כותב המאמר: אופיר אנג'ל, יו"ר אוריין ישראל (Auren Israel

 

 

 

 

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן