הכי יפה בעולם: אטרקציות בעמק הריין שבגרמניה

הריין הוא לא רק אחד הנהרות היפים באירופה, הוא גם אחד מנתיבי המים החשובים ביבשת. כשהוא זורם לאורך כ-1,320 ק"מ, משוויץ ועד הולנד והים הצפוני, הוא מעניק יתרון משמעותי לכל הנקודות המשיקות לו – אך גם יתרון אסתטי מיוחד במינו באזור הגרמני, הזורם במערב גרמניה. עמק הריין בגרמניה הוא אזור יפהפה, עם שפע של מים, יופי טבעי ונופים שנראו כאילו נלקחו מהגלויה הכי פסטורלית בעולם.
נחל באירופה
תוכן העמוד:

רוצים לגלות את האזור שהיווה השראה במשך מאות שנים לסופרים, מלחינים ואומנים? תהיו טובים לעצמכם ותכננו טיול לעמק הריין היפהפה שבגרמניה, על שלל האטרקציות הנפלאות שבו. הנה כמה מהן.

 

5 אטרקציות בעמק הריין שבגרמניה

שייט בנהר

המקטע היפה ביותר לאורך עמק הריין משתרע לאורך 65 ק"מ, מהעיר היפה קובלנץ ועד לעיירה בינגן אם ריין. האזור הזה יפה ומיוחד כל כך, עד כדי כך שארגון אונסק"ו העניק לו את התואר "אתר מורשת עולמי", זאת הודות להיסטוריה, הגאולוגיה, התרבות והתעשייה המפותחת באזור זה בגרמניה.

 

אסור לפספס

הצוקים התלולים, במיוחד באזור סלע לורלי המפורסם, הטירות, הכנסיות היפהפיות והמים הצלולים יחכו לכם לאורך הנהר, ובאמצעות שייט בנהר הריין במקטע זה תוכלו לפגוש גם בשפע של מיני צמחים ובעלי חיים ייחודים לאזור. את כל הטוב הזה תוכלו לחקור בהנאה – במיוחד אם תחליטו להאריך את ביקורכם ולשהות בבית הארחה או פונדק דרכים אותנטי הממוקם באחת העיירות או הכפרים לאורך גדת הנהר.

 

מוזיאונים בעיר מיינץ

עיר הקתדרלות העתיקה מיינץ שוכנת בגדה המערבית של הריין, מול שפכו של נהר המיין, במרחק 44 קילומטרים בלבד לעיר פרנקפורט. מיינץ מהווה נקודה מרתקת לחקור את האטרקציות החשובות בעמק הריין והיא נחשבת לנקודת יציאה אטרקטיבית לאתרים נוספים ברחבי מערב גרמניה. מיינץ מתהדרת במורשת עשירה ומגוונת, המתוארכת עד לתקופה הרומית (!), מה שהופך אותה לאחת הערים העתיקות בעולם.

 

אסור לפספס

אם אתם חובבים היסטוריה, עתיקות, אדריכלות וארכיאולוגיה, אל תפספסו ביקור במוזיאונים של העיר, דוגמת המוזיאון המרכזי הרומאי-גרמני האוצר בתוכו כמה מהממצאים החשובים ביותר מהתקופה הרומית, המוזיאון לשייט ימי עתיק וכן מוזיאון גוטנברג, הנחשב לגולת הכותרת של העיר, בו תוכלו לפגוש בתצוגות מרתקות.

 

קתדרלת וורמס

עיר הקתדרלות היפה וורמס שוכנת על גדותיו המערביות של נהר הריין. זוהי אחת הערים העתיקות ביותר בגרמניה, כשנקודת השיא בביקור בין סמטאותיה היפהפיות היא הקתדרלה של פטרוס הקדוש, שנבנתה במאה ה-11. עם ארבעה מגדלים עגולים וכיפות נוצצות, הבניין העתיק והמרהיב הזה נחשב לאחד ההישגים המרשימים ביותר בסגנון האדריכלי הרומנסקי, יחד עם הקתדרלות של מיינץ ושפייר.

 

אסור לפספס

המבנה מרשים מאוד מבחוץ, אך הוא יפהפה גם מבפנים ולכן לא כדאי לפספס ביקור במקום. נקודת השיא של חלקו הפנימי כוללת חמישה תבליטים מאבן חול גותית, דוכני מקהלה מעוצבים להפליא ומזבח גבוה במיוחד מתקופת הבארוק.

 

מנהיים

הודות למיקומה האסטרטגי בגדה המזרחית של נהר הריין, מנהיים שימשה מאז ומעולם כאחד מערי הנמל החשובים באירופה. זוהי גם עיר חדשה יחסית לסטנדרטים אירופאיים, שהוקמה במאה ה-17.

 

אסור לפספס

המרכז התרבותי של העיר הוא מקום שכיף לטייל בו ברגל. באזור יש את המרקטפלאץ ההיסטורי על בית העירייה העתיק שלו והכנסייה העצומה שהוקמה בשנת 1723, כמו גם המרכז היהודי העתיק. נקודות עניין חשובות נוספות כוללות את ארמון מנהיים מתקופת הבארוק, שבנייתו הושלמה בשנת 1760. זהו אחד הארמונות הגדולים ביותר באירופה כשהשיא היפהפה שלו הוא באולם האבירים המפואר. באזור החוף תוכלו גם לצאת לשייט נעים באזור ולצפות בספינה עתיקה במיוחד, לא כדאי לפספס!

 

העיירה בראובך וטירת מרקסבורג

בלב אזור שהוכרז כאתר מורשת עולמי ע"י ארגון אונסק"ו, נמצאת העיר העתיקה והציורית בראובך, הממוקמת בגדה המזרחית של הנהר. באזור הצפוני של הריין יש המון עיירות יפהפיות, אך אין ספק שבראובך היא מתחרה ראויה לכתר היפה שבהן. עם הסמטאות העתיקות והרחובות המפותלים, בתים מימי הביניים ואווירה מכושפת וקסומה – בראובך מציעה ביקור מענג שייקח אתכם למסע אחורה בזמן.

 

אסור לפספס

כנסיית ברברקירשה מהמאה ה-13, כמו גם קפלת מרטינשלה מהמאה ה-11 הן שתי שכיות חמדה שאתם לא רוצים לפספס. גולת הכותרת של העיירה היא ללא ספק טירת מרקסבורג, הממוקמת על ראש גבעה אדירה. הטירה נבנתה בשנת 1117 והיא היחידה בעמק הריין ששרדה ללא פגע כלל. שיאו של הביקור בטירה הוא במגדל הקפלה המתנשא לגובה ארבע קומות, כמו גם האולם הגדול המציג סוללות תותחים עתיקות. כדי ליהנות מכל הטוב שיש לטירה להציע, מומלץ להיעזר בסיור מודרך (בשפה האנגלית).

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן