אפילו הרומאים הגיעו לכאן: אטרקציות בעיר מיינץ

העיר מיינץ השוכנת על גדתו השמאלית של נהר הריין, היא אחת הערים היפות והמיוחדות שיש במערב גרמניה. זוהי גם אחת הערים העתיקות ביותר באירופה (נתון מכובד בהחלט, תודו), עם היסטוריה המגיעה עד למאה הראשונה לספירה, לא פחות.
ארמון במיינץ גרמניה
תוכן העמוד:

מאז שהרומאים כבשו את מיינץ ובנו מה מבצרים עברו הרבה מים בנהר הריין, והיום לצד המבנים העתיקים והמיוחדים שבה, היא מציעה גם בילוי אירופאי נהדר. נוסעים למערב גרמניה? הנה אטרקציות בעיר מיינץ שלא כדאי לפספס.

 

5 אטרקציות בעיר מיינץ

כנסיית סנט סטיבן

כנסיית סנט סטיבן היא כנסייה גותית עתיקה במיוחד, שנבנתה אי שם בשנת 990 לספירה, בהוראת מנהיגי האימפריה הרומית ששלטו אז באזור. לאחר שהוסב למבנה נזק משמעותי במהלך מלחמת השנייה, הוא שוחזר ונבנה מחדש בהעתק מדויק, למעט החלונות שנפגעו ללא תקנה. אך אל דאגה, כי גם לחלונות הכנסייה יש היסטוריה אמנותית מעניינת והם עוצבו על ידי מארק שגאל בעצמו.

 

אסור לפספס

בחלקו הפנימי של המבנה תוכלו לראות את תשעת הויטראז'ים שעוצבו על ידי מארק שגאל, כולן מנציחות תרחישים שונים הלקוחים מהתנ"ך. עוד במבנה גם שולחן מזבח מהמאה ה-13 ומשכן גדול מהמאה ה-19.

 

קתדרלת מיינץ

במרכז העיר מיינץ ניצבת אחת הקתדרלות היפות באירופה, הנחשבת ללא ספק לאחת מגולות הכותרת היפות שיש לעיר להציע. הקתדרלה המרהיבה בנויה משישה מגדלים שונים ובנייתה החלה בשנת 975 לספירה, על אף שבנייתו של רוב המבנה הסתיימה בין המאות ה-11-13.

 

אסור לפספס

מלבד יופיו של המבנה בחוץ, כדאי להשקיע בסיור גם בתוכו. בפנים הקתדרלה קבורים נסיכים וארכיבישופים מפורסמים מהשושלת הגרמנית לדורותיה, ובמקום יש גם מונומנטים מפוארים לזכרם, כמו גם יצירות אמנות דתיות בנות מאות שנים. נוסף על כך, תוכלו לבקר גם במוזיאון הקתדרלה, המכיל ממצאים רבים הקשורים למבנה.

 

מוזיאון גוטנברג

וממבנים ארכיטקטוניים מפוארים – היישר אל זרועותיו של אחד המוזיאונים המכתיבים את רוחה של העיר, מוזיאון גוטנברג. המוזיאון, הגדול מסוגו בעולם, מוקדש לעולם הדפוס ונקרא על שמו של ממציא טכניקת ההדפסה המודרנית (יחסית) שאיפשרה הדפסה מרובה – יוהן גוטנברג, ממציא גרמני ויליד העיר, בן המאה ה-15.

 

אסור לפספס

האוספים החשובים של המוזיאון כוללים ציוד דפוס וחומרים מודפסים מקוריים, עותק מהתנ"ך המפורסם של גוטנברג ושכפול נאמן למקור של בית הדפוס המקורי בו פעל. במקום מתקיימים סיורים קוליים עצמאיים.

 

אטרקציות בעיר מיינץ – מרקטפלאץ

הכיכר המרכזית של מיינץ היא לא משהו שתרצו לפספס. ניצבת מול הקתדרלה ומוקפת בבניינים מצוירים יפהפיים, ה"מרקטפלאץ" הוא אחד מנקודות העניין המרכזיות בעיר.

 

אסור לפספס

בחודשי הקיץ והאביב ממלאים את הכיכר דוכנים צבעוניים המוכרים את מרכולתם הטרייה ובחודש דצמבר מתקיים כאן שוק חג המולד. כשמזג האוויר נעים, בתי הקפה סביב הכיכר פותחים שולחנות גם בכיכר עצמה וכך אתם יכולים ליהנות גם ממשקה טוב, חברה נעימה ונוף יפהפה של קתדרלת מינץ.

 

הגנים הבוטניים של מינץ

מקום שכיף ללכת בו לאיבוד באמצע העיר הסואנת. הגנים הבוטניים של מינץ משתרעים על פני שטח של כ-25 דונמים והם נחשבים לחלק מאוניברסיטת מיינץ (כיף לסטודנטים). הגן, שנבנה בשנת 1946 בשטח בו שכן מחנה אימונים בעבר, כולל כ-8,500 מיני צמחים, ממינים מקומיים ועד לזנים טרופיים מיוחדים השמורים בחממות ייעודיות.

 

אסור לפספס

את הסיור בגנים הבוטניים ניתן לערוך בקלות באמצעות שימוש באתר האינטרנט של הנהלת הגן. באתר מוצגות נקודות העניין השונות, הסברים על זנים נבחרים וכן תמצאו בה מפה נוחה לשימוש שתסייע לכם לא ללכת לאיבוד בין כל הצבעים היפים.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן