חברות הייטק ישראליות: "קפריסין היא מוקד מפתיע של חדשנות וטכנולוגיה"

את המשקיעים הישראליים אנחנו רואים בקפריסין כבר מזמן, טומנים את ידם בעסקאות נדל"ן פרטיות ומסחריות, מקימים שלוחות של חברות בינלאומיות ועוד. היום מכריזים גופי סטארטאפ ישראלים כי קפריסין היא מוקד מפתיע לחדשנות וטכנולוגיה – והם גם מגבים את קביעתם בעובדות. מה קורה אצל השכנה שלנו ומדוע חברות ישראליות בוחרות להשתקע בה?
שיתוף פעולה בחברה
תוכן העמוד:

ישראל משפרת את הכלכלה המקומית

בוועידה מקוונת בה לקחו חלק גופים מסחריים שונים, דוגמת סוכנות קידום ההשקעות הלאומית, שגרירת קפריסין בישראל סלינה שמבוס וכן משרדי עורכי דין גדולים, נשמעה קביעה כמעט חד משמעית: המשקיעים והעסקים הישראליים עוזרים לקפריסין להפוך למרכז אירופי חדשני.

הדברים הללו נאמרים לאחר שחברות סטארט אפ ישראליות השמיעו קולות דומים, אותם גיבו בעובדות הכוללות הקמת תוכניות כלכליות במקום, נדל"ניות ומסחריות. פנגראטיוס ונזיס, ראש תחום הסטרטאפים בחברת KMPG קפריסין, אמר כי לאחר שיחה שניהל עם גורמים ישראליים מקבילים, הוא שותף להשקפות הללו ומאמין כי בזכות ישראל, קפריסין תיהנה ממקפצה מבורכת בתחום הטכנולוגיה ותוכל להתחרות עם בירות אירופאיות מובילות.

 

היקף ההשקעה: מיליארד יורו

ממשלת קפריסין פועלת בשנים האחרונות להאצה מסיבית של התחום הטכנולוגי במדינה, כשהיא מתמקדת בהשקעה בענף התקשורת והדיגיטל. בשנה האחרונה לבדה הוקמו מספר מרכזי חדשנות באי, בהיקף השקעה כולל של מיליארד יורו. אל מרכזי החדשנות הללו חוברות גם קבוצות ישראליות שכבר פעילות בישראל לא מעט שנים, דוגמת קבוצת מלונות פתאל הישראלית הבונה בקפריסין בימים אלה את המלון החמישי ברשת "לאונרדו".

 

העיר לימסול – מרכז של מחקר ופיתוח

ונזיס הוסיף כי על אף שהעיר לימסול היא לא ה'סיליקון ואלי' החדש, היא חווה גל חדשנות עצום הנוגע לתחום הטכנולוגי, עם נוכחות רב תרבותית של חברות הייטק ישראליות, הודו ורוסיה הבוחרות בה כמרכז של מחקר ופיתוח, ודרכה מרחיבות את השווקים בה הן פועלות.

 

מדוע זכתה קפריסין לתואר?

מדוע ענקיות טכנולוגיה ממזרח הים התיכון ומצפון אפריקה נמשכות לקפריסין? מה בה הופך את הקמתן של מטות מקומיים לאטרקטיבית? את ההצלחה הזו ניתן לזקוף לטובת תמריצי המס, המענקים והמחירים הנמוכים עדיין של נכסי הנדל"ן במדינה. נוסף על כך, מיקומה של קפריסין בסמוך ליבשות נוספות הופך אותה לפנינה נדל"נית אטרקטיבית, ואת האופרציה הכרוכה בפעילות מתוכה לפשוטה יותר.

 

לא רק שכנות גאוגרפיות

שגרירת קפריסין בישראל, סלינה שמבוס, זוקפת את הקשר המיוחד שיש בין ישראל לקפריסין לא רק לקרבה הגאוגרפית – אלא גם לאינטרסים המשותפים.

"קפריסין וישראל חיזקו את מערכת היחסים שלהם באמצעות טיפול משותף בעת מגפת הקורונה, והעובדה הזו מצטרפת לקשר ארוך שנים הכולל אינטרסים משותפים, מציאת חוזקות משותפות ורצון הדדי ליצירת פרויקטים חשובים בתחומים מגוונים, כמו אנרגיה, סייבר, חדשנות, בריאות, ביטחון, תיירות ואירוח, אקדמיה ומיזמי השקעות".

מידע שכדאי לקרוא לפני שמשקיעים בקפריסין
דילוג לתוכן