השקעות קטנות למתחילים בנדל"ן – רווח פאסיבי לכל כיס

ישראלים רבים תרים אחר פלטפורמת ההשקעה הפאסיבית המושלמת. נפילת הבורסה במהלך הקורונה, והיקף ההשקעה הנדרש בתחום הנדל"ן, מוביל להשקעה בפלטפורמה חדשה, המיועדת לבעלי הון בינוני להשקעה. השקעות קטנות למתחילים בנדל"ן, תודו לנו אחר כך.
נדל
תוכן העמוד:

המרוץ אחר השקעות קטנות למתחילים

יוקר מחייה בישראל מכה באזרחים באופן קשה, ולאור העובדה שכר המינימום ממאן לעלות, רבים מאלו מחפשים דרכים שונות להגדיל את היקף הכנסתם. רבים מאלו פונים אל ביצוע עבודות נוספות "מהצד", בהם שליחויות, חנויות באיביי ועסקים ביתיים שונים. על אף שעסקים אלו, לא פעם, עונים על הצורך האמור ומגדילים את היקף ההכנסות החודשי באופן משמעותי, הם דורשים מיומנות וזמן רב, אשר לא מצויים בהישג יד בעבור חלק משמעותי באוכלוסייה.

אותם חסרי זמן וידע, מחפשים אפיקי השקעה פאסיביים, אשר יתרמו להגדלת הכנסתם החודשית. שני התחומים העיקריים, אליהם מתנקזים אותם משקיעים, הם שניים, שוק ההון ושוק הנדל"ן.

 

אפיק ההשקעה הראשון – שוק ההון

שוק ההון היא זירת מסחר כלכלית, בה ניתן לרכוש ולמכור שני סוגים עיקריים של נכסים – אגרות חוב ומניות, אותן מנפיקים חברות ציבוריות וממשלות. בעזרת עליית וירידת ערכי החברות האמורות, רבים מצליחים ליצור הכנסות עודפות, אשר לעיתים עולות על הצורך ומשפרים משמעותית את מצבם הכלכלי של המשקיעים.

 

בין אקטיבי לפאסיבי

יש לעמוד על פער בין שני סוגי משקיעים בשוק ההון. מהצד האחד, ישנם המשקיעים העצמאיים, שכנובע משמם, מבצעים את כלל פעולותיהם בשוק באופן עצמאי. יש לציין כי משקיעים אלו הם בעלי ידע ומיומנות רבים, אשר אינם מצויים בנחלת הכלל. בנוסף, ביצוע השקעות באופן זה דורש זמן רב, ובכך נשלל אלמנט פאסיביות ההשקעה.

מצידו השני של המתרס, עומדים המשקיעים אשר בחרו לנהל את כספם דרך בית השקעות. משקיעים אלו נהנים מניהול תיק באמצעות אנשי מקצוע, אשר מנגישים בעבורם את הידע ככל שניתן. משכך, מדובר על אפיק השקעה אטרקטיבי למשקיע הפאסיבי הממוצע. אולם, שוק ההון טומן מספר חסרונות, שייתכן שישפיעו על כניסתכם לעולם הכסף הגדול.

 

חוסר יציבות בכלל וקורונה בפרט

מצבו של שוק ההון, בשנתיים האחרונות, אינו יציב. במהלך שנת 2018, הן נאסד"ק והן S&P 500 לא היו יציבות בתשואתן, וסגרו את השנה עם ירידת שערים של למעלה מ – 10%. כאשר מדובר על השקעה בהיקף רחב, ייתכן וכספים אלו ירדו לטמיון, טענה המתחזקת בימי הקורונה, בהן נצפתה ירידה של למעלה מ – 41% במהלך 20 יום.

 

מי רוצה לקנות נייר?

החיסרון השני נוגע לחובבי ההשקעות הפיזיות. הוא נקשר לחסרון הראשון, שכן שניהם קשורים להיות מושא ההשקעה נייר, אשר מחירו נקבע לאור התנהלות משקיעים אחרים ברחבי העולם. רבים חוששים להיכנס אל שוק ההון בשל החוסר בנכס פיזי אותו הם מחזיקים.

בבורסה אומנם עובר כסף רב, וללא ספק מדובר בפלטפורמת השקעות אטרקטיבית, אולם לא מעט משקיעים מעדיפים להשקיע כספם במקום בו קיים נכס ריאלי, אותו הם יכולים לבחון ולבחור מבין שלל עצמים שונים. עבור משקיעים אלו, ייתכן שמתאים יותר שוק השקעות ממשי וגלוי לעין, הוא שוק הנדל"ן.

 

בניגוד מוחלט לשוק הניירות – שוק הנדל"ן

השקעות נדל"ן נודעות בעולם זה מכבר כהשקעות בטוחות ואמינות, שכן לעד יהא ביקוש לקורת גג מעל ראשינו, בין אם בפלטפורמת שכירות ובין אם בהוצאת כספים ותשלום משכנתאות. משכך, רבים פונים אל עבר השקעות הנדל"ן כאפיק גיוס משלים.

בעוד חלק מסתפקים בשוק הנדל"ן המקומי, בשל קרבתו וממשיות הנכס, אחדים פונים אל מעבר לים, לשם השגת תשואות גבוהות יותר, שיוכל לשמש לעיתים גם כבית נופש במהלך הקיץ. אולם, גם שוק הנדל"ן מערים לא מעט בעיות על משקיעים פוטנציאלים, כפי שניתן לראות.

 

בירוקרטיה והתעסקות מרובה

עולם הנדל"ן כולל השקעות בסכומים גבוהים ואודות זכויות משפטיות רמות דרג. משכך, ראשית התהליך, הכוללת איתור הנכס, הגעה להסכם אודות המחיר, תשלום מיסים ושלבים בירוקרטיים נוספים, לצד הליכי מציאת שוכרים ושמירה על טיב הנכס, דורשות זמן ומאמץ רבים. מעבר לאלו, נדרש תשלום נוסף בעבור אנשי מקצוע שונים, בהם עורכי דין ומתווכים, ומשכך, רבים מעדיפים לוותר על השקעות אלו.

 

תחום של עשירים

בנוסף, וכאמור לעיל, שוק הנדל"ן כולל חסמי כניסה גבוהים, שכן מחירי הדיור ממשיכים לעלות לאורך השנים, ומשאירים אותנו, המשקיעים הקטנים, הרחק מאחור. לשם הבהרה, אתר Ynet ביצע מחקר, אודות מחיר דירה ממוצעת ברמת גן לאורך השנים. בשנת 2010 מחיר הנכס עמד על 815,000 שקלים, מחיר שאינו ריאלי בעבור לא מעט מהמשקיעים.

אולם, ההפתעה הגדולה מגיעה 7 שנים לאחר מכן, שכן בשנת 2017, עמד מחירה של דירה מקבילה על 1.35 מיליון שקלים. מדובר על פער של 26% במהלך 6.5 שנים, אשר משאירים אותנו חסרי אופטימיות בכל הנוגע לכניסה לשוק הנדל"ן.

כל האמור לעיל מציג עתיד די אפור, שכן כל אפיק השקעה טומן בחובו חסרונות, אשר לחלקנו נראים בלתי עבירים. אולם, שוק נדל"ן חדש, המשלב את שני השווקים לעיל, מציע אפיק השקעה פאסיבי, במחיר ריאלי לכל כיס, שיכול לסייע להגדיל את הפדיון החודשי.

 

השילוב המושלם – השקעות קטנות בנדל"ן

קרנות השקעה שונות, מעבר לים, התחילו לפני מספר שנים להציע לציבור לבצע השקעות בקרנות נדל"ן. צוות ההפעלה של הקרן, הכולל את עילית אנשי המקצוע מהתחום, לרבות אנליסטים ומנהלי השקעות, מנווט את כספי הקרן לפרויקטים שונים ברחבי העולם, אשר מאפשרים לקצור רווחים לאורך זמן. במרבית המקרים, היות ובשוק הנדל"ן כספי הרווח מגיעים רק בעת סיום הפרויקט, מדובר על השקעה ארוכת טווח.

 

השקעות קטנות למתחילים בנדל"ן – היתרונות

יתרון ראשון גלום בעובדה שאתם, כמחזיקי הקרן וממניה, עומדים מעל לכל. המנטליות הרווחת בקרב קרנות הנדל"ן היא שרווחי הקרן יחולקו רק לאחר החזר ההשקעות של המשקיעים השונים. משכך, מובטח למשקיעים כי לא ינוצלו, וכי אף אדם לא יזכה לרווח על חשבונם, עד שלא תוחזר השקעתם עד השקל האחרון.

יתרון שני, הגלום בפלטפורמת ההשקעה המדוברת, היא חסמי הכניסה הנמוכים שלה. כיום, קרנות רבות מציעות אפשרות השקעה בסכום הנמוך מ – 100,000 שקלים, זאת לשם גיוס כספים בצורה מהירה ומיטבית. השקעות אלו יעניקו למשקיעים אפשרות רכישת יחידות השתתפות בפרויקטים שונים של נדל"ן בחו"ל, בין אם מדובר על פרויקט יזום ובין אם מדובר על פרויקט השבחה.

חיסרון אחד, אשר קרנות הנדל"ן אינן מצליחות להתגבר עליו, הוא החיסרון הגיאוגרפי. עליות המחירים בשוק הנדל"ן המקומי, לצד התשואה הנמוכה והמרחבים המצומצמים, שוללים כל אפשרות תשואה משמעותית בגבולות המדינה. אולם, היות ומדובר על נכס נדל"ן שאינו טעון ניהול אישי, לצד בטחונות מטעם החברה המנהלת, ניתן לקבוע כי מדובר בהשקעה אטרקטיבית למדי.

 

ההמלצה שלנו – קרן 35

קרן 35, נציגת Greybrook Realty Partners בישראל, מעניקה לכל אחד מכם את האפשרות להצטרף לפרויקט נדל"ן. החברה, אשר מתמחה בעיקר בביצוע השקעות ברחבי קנדה וארה"ב, גובה בעד הצטרפות סכום העומד על 75,000 שקלים, ובכך מאפשרים גם לבעלי הון בינוני להיות שותפים בהשקעות נדל"ן מעבר לים.

 

סיבה לנחת – הרקע של Greybrook Realty Partners

הביטחון בקרן מתעצם ככל שצוללים אל הנתונים של החברה אותה היא מייצגת. עיקר פעילות החברה מצוי ביבשת אמריקה הצפונית, האזור הגיאוגרפי בו מתמקדת קרן 35. אולם, עבודתה של נפרסת אל מעבר לתחום זה, שכן Greybrook משמשת כמנהלת ומבריאת חברות בתחומים שונים, ובראשם טכנולוגיה ובריאות.

התנהלות מול חברה אשר נוגעת במספר תחומים, מבטיחה התמקצעות בניהול פרויקטים באשר הם, לצד שימוש באנשי המקצוע, לרבות עורכי דין, רואי חשבון ומהנדסים, מהטובים בשוק.

 

ניסיון והתמקצעות כגורמי אמון

מעבר להיקף התחומים בהם נוגעת החברה, עומד לזכותה ניסיונה העתיר בשוק הנדל"ן המקומי. באמתחת החברה מצויות 15 שנות ניסיון, במהלכן ביצעה החברה כ – 70 פרויקטים שונים. עם זאת, בתחום הנדל"ן החברה מתמקצעת בנדל"ן מגורים בלבד, כך שבמהלך השנים, הספיקה ללמוד את התחום לאורכו ולרוחבו.

  

ביצוע השקעה בפועל ואפשרויות ההשקעה

בטרם הנעת פרויקט, החברה דואגת להעביר ידע כללי אודותיו לכל חברה הקרן. אלו אשר יביעו עניין, יזכו לקבל את מסמך המידע המלא אודות הפרויקט, לרבות מחיר הקרקע, תכנית הבנייה או ההשבחה, אנשי המקצוע הפועלים ובעצם, תוכנית כלכלית מלאה מיום הכניסה לפוריקט ועד ליום התשלום. יש לציין כי כלל פעולות הקרן הן בכפוף להוקאות הרשות לניירות ערך, הנדרשות לשם גיוס כספים במחוזותינו.

כמו כן, בטרם תרוצו לבצע השקעה, יש לעמוד על ההבדל בין שני אפיקי הפעולה של הקרן, הם השבחה וייזום. בעוד השבחה מתמקדת בשיפוץ מתחמי "מולטי פמילי", לשם השאת דמי השכירות האופציונאליים מאלו, פרויקט יזמות נועד להעניק לדיירים החדשים חווית מגורים מלאה, על פי צרכי הרוכשים העתידיים.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן