השקעות נדל"ן בקליפורניה: השקעה יקרה אך משתלמת, האומנם? - את זה אתם תגידו

מובן מאליו שהמדינה העשירה ביותר בארה"ב תהא יעד אטרקטיבי להשקעות. מעבר להיותה מרכז עסקי עצום, אליו מגיעים עסקים מהעולם הפיננסי, התרבותי והטכנולוגי, משמשת המדינה גם כמקור החקלאות החזק ביותר בארצות הברית. אל תפספסו את האפשרות לבצע השקעות נדל"ן בקליפורניה.

גשר קליפורניה
תוכן העמוד:

The Golden State

קליפורניה הינה המדינה השלישית בשטחה מבין מדינות ארצות הברית, וכן המאוכלסת ביותר מבניהן, המהווה בית לכ – 39.51 מיליון איש, נכון לשנת 2019. שטחה הגיאוגרפי של המדינה מגוון, וניתן למצוא בו תוואי שטח מכלל הסוגים, המאפשרים גידולים חקלאיים, נופש על חוף הים, חופשות סקי ועוד.

הגידול הראשון באוכלוסיית קליפורניה הגיע בתקופת הבהלה לזהב, ומכאן כינויהThe Golden State. במהלך תקופה זו, נסללו כבישים רבים שהובילו לשטחי המדינה, ובמהלך השנים הוקמו בה ערים רבות. מאז ועד היום, מהווה המדינה מרכז תרבותי עשיר, ובו תעשיות משפיעות רבות ובהם קולנוע, אינטרנט וטכנולוגיה.

 

הענפים שיוצרים מפלצת כלכלית

בשל היותה מרכז השפעה עולמי במגוון תחומים, וכן היותה המדינה המאוכלסת ביותר בארצות הברית, כלכלת קליפורניה מציגה נתונים מרשימים.

נכון לשנת 2019, התל"ג של מדינת קליפורניה עמד על סך של 3.18 טריליון, המהווים 14.6% מסך התל"ג של ארצות הברית. על פי נתונים אלו, ככל שבוחנים את קליפורניה לבדה אל מול שאר מדינות העולם, כוחה הכלכלי מצוי במקום ה – 5 בעולם, בין גרמניה להודו.

 

בצד אחד הייטק, בצד השני חקלאות

להצלחת הכלכלה המדינית ישנן סיבות רבות. בניגוד לתפיסה הרווחת, עיקר ההכנסה במדינה מגיע מתחום החקלאות. ענף החקלאות בקליפורניה, המייצר בעיקר פירות וירקות, מוצרי חלב ויינות, תופס את הנתח הגדול ביותר בארצות הברית, שכן המדינה מכניסה מאלו יותר מאשר כל מדינה אחרת ברחבי ארה"ב.

כמו כן, קליפורניה נודעת כמרכז תעשיית הבידור האמריקאית ואף העולמית, שכן בשטחה ניתן למצוא את הוליווד, בה מתקיים טקס האוסקר ובשטחה ניתן למצוא אולפני סרטים רבים.

בנוסף, מתחם תעסוקה עצום שניתן למצוא במדינה, ושמו עמק הסיליקון, משמש בית לחברות רבות העוסקות בתחום ההייטק, המגדילות את כוחה הכלכלי של המדינה. מעבר לכל אלו, ניתן למצוא חברות שונות מקרב חברות Fortune 500, וכן מכרות של מחצב הבוראקס.

קליפורניה – קרקע פורה להגירה

כלל הנתונים הכלכליים לעיל מציבים את קליפורניה כמדינה שלעד תמשיך בצמיחה ובפיתוח. נתון זה מקבל אור חיובי נוסף כאשר בוחנים את נתוני ההגירה במדינה. על פי בדיקה שנעשה בשנת 2017, 27% מקרב אוכלוסיית קליפורניה הינם מהגרים.

נתון זה מקבע את קליפורניה כאחד מנקודות ההתיישבות העיקריים לכל אלו המעוניינים להגשים את החלום האמריקאי. משכך, ישנו קהל קבוע לנכסי נדל"ן, מה שמשפר את כדאיות השקעות נדל"ן בקליפורניה.

 

השקעות נדל"ן בקליפורניה – לא זול, אבל משתלם

ייתכן שמדובר במדינה (לצד ניו יורק), בה הביקוש לנדל"ן הוא הגבוה ביותר. קביעה זו מגובה במחירים הגבוהים של הנדל"ן במדינה, כאשר הממוצע של אלו עומד על 440,000 דולר, פי 2.5 מאשר המחיר הממוצע בכלל ארצות הברית, מחירי הדירות האמורים החלו לעלות החל משנת 2012, לאחר סיום ההתאוששות ממשבר הבורסה ב – 2008.

כמו כן, ניתן לראות את הביקוש הגבוה לדיור בזמן המכירה היחסית מהיר של נכסים במדינה.

 

התשואה הריאלית

למרות, ואף ייתכן שבשל מחירי הנדל"ן הגבוהים, התשואה נמוכה במעט מאשר נקודות אטרקטיביות אחרות ברחבי ארצות הברית. התשואה בקליפורניה אינה מהגבוהות מבין אלו, ואינם עוברים את רף 10%. מנגד, מדובר באזור מבוסס כלכלית, ועל נכסים בשווי גבוה, שמציבים את סכום השכירות הממוצע בחודש על כ – 1240 דולר.

יש לציין כי הן מחיר השכירות והן מחיר הנכסים החציוניים גבוה מאלו הממוצעים. כמו כן, בהשוואת הנתונים האמורים לישראל, בה אחוז התשואה אינו עולה על 6%, ניתן לקבוע שמדובר ביעד אטרקטיבי ביותר.

בנוסף לכך, בשל העובדה שערך הנכס גבוה יותר, וכן השכירות גבוה יותר בהתאמה, ייתכן שתיאלצו לשלם מס בשיעור גבוה יותר מאשר זה שיוטל במקומות אחרים, דוגמת אריזונה, אוהיו ועוד.

 

הערים המרכזיות להשקעות נדל"ן בקליפורניה

סן פרנסיסקו

תקופת הבהלה לזהב, שצוינה לעיל, הפכה את סן פרנסיסקו למעצמה פיננסית, שהצליחה למשוך למחוזותיה מוסדות פיננסים רבים, עד כדי מיצובה כ"וול סטריט המערבית".

לצד נהירה זו, בשנות ה-90 הגיעו מוסדות רבים מתחום הטכנולוגיה לעיר, וכ – 10 שנים לאחר מכן, בגל הרשות החברתיות, הגיעו שמות גדולים נוספים, דוגמת אפל, פייסבוק, גוגל וטוויטר, וקבעו את מושבם בעיר.

לצד כל אלו, סן פרנסיסקו מהווה מוקד תיירות אטרקטיבי בשל סמיכותו לחופי האוקיינוס השקט, וניתן למצוא בעיר נקודות תיירותיות רבות, דוגמת גשר הזהב, האי אלקטרז ועוד.

בעיר, מצויה אוניברסיטת ברקלי, הנחשבת לאוניברסיטה הציבורית הטובה בארה"ב ובין הטובות בעולם.

 

לוס אנג'לס

"עיר המלאכים", העיר המאוכלסת ביותר במערב ארה"ב. העיר ידועה כמרכז תקשורת בנושאים שונים, וכלכלתה החזקה מתבססת על תעשיית בידור הענפה, מסחר בין לאומי, תעשיות חלל, אופנה, תיירות ואף נפט.

כמו כן, הנמל המצוי בעיר מהווה את נקודת המסחר הימי הגדולה והחשובה ביותר באוקיינוס השקט. בעיר מטותיהן של 7 מבין חברות Fourtune 500, המספקות מקומות תעסוקה רבים.

 

אוקלנד

הקרבה לשכנתה סן פרנסיסקו עושה את שלה. מחירי הדירות המטורפים בעיר השכנה, הביאו סטודנטים רבים לשכור נכס באוקלנד, שכן בסן פרנסיסקו ואוקלנד לבדן מעל ל – 300 אוניברסיטאות.

נהירת הסטודנטים הובילה לפיתוח מסיבי של העיר ועידוד התרבות והאומנות בה. לצד זאת, מצויה העיר למרגלות האוקיינוס השקט, נתון המעלה את ערכם של הנכסים.

 

סן דייגו

מלבד כל היתרונות המנויים לעיל, המתבססים על מזג אוויר אטרקטיבי והיות המדינה יעד מועדף לתיירות פנים, סן דייגו משמשת בית ל – 9 בסיסים צבאיים רחבי היקף. בסיסים אלו מביאים קהל יעד קבוע ויציב לשוק הנדל"ן המקומי.

 

סן חוזה

העיר, המהווה את גבולה הדרומי של עמק הסיליקון, מעניקה אפשרויות בלתי מוגבלות של עבודה בתחום ההייטק. eBay, PayPal, IBM, סמסונג, אלקטרה ועוד התמקמו באזור סן חוזה, ומעבר ליציבות הכלכלית יוצרות אוכלוסייה ברמה סוציו אקונומית גבוה, המהווה חלום לכל בעל נכס. 

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן