השקעות נדל״ן בפולין

שוק הנדל"ן בפולין מושך אליו משקיעים מכל רחבי העולם – ולא בכדי. מדובר באחד היעדים המובילים להשקעות נדל"ן בחו"ל
המשלב בין מדדים מעולים, התפתחות כלכלית שקשה להתעלם ממנה וצמיחה מתמדת, זאת לצד מחירים נמוכים ואטרקטיביים.
התוצאה: השקעה נוחה, במרחק נגיעה מישראל, עם אחוזי תשואה מעולים.

אז איך ממשיכים מכאן?

המומחים של Invest Away ערכו, כתבו, חקרו ויצרו תוכן מעולה שיעזור לכם לקבל את התמונה המלאה הנוגעת לנדל"ן בפולין.
מה הופך את פולין למדינה בלוקיישן אסטרטגי למשקיעים? מה הקשר בין יציבותה הפוליטית והכלכלית לבין כדאיות ההשקעה בה?
מהן הטבות המס המגיעות לישראלים בביצוע השקעה בפולין? וכיצד תדעו לזהות השקעה אטרקטיבית ביעד?

בדיוק לשם כך אנחנו כאן!

מה מחכה לכם במדור נדל"ן בפולין?

  • מידע מרוכז על השקעות נדל"ן בפולין
  • כתבות, ניתוחים, השוואות וסקירות
  • אינפורמציה שימושית אודות פרויקטים עדכניים
  • אפשרויות ההשקעה המובילות ביעד

משקיעים מתחילים? מנוסים? בואו להעמיק את הידע הנדל"ני שלכם

השקעות נדל"ן בפולין – כל המידע הרלוונטי למשקיעים שמתעניינים ברכישת דירה להשקעה בפולין

הכלכלה היציבה, הקרבה הגאוגרפית לישראל, מערכת המיסוי האטרקטיבית והקסם המיוחד של בולגריה הם רק חלק מהמרכיבים שמעודדים את הישראלים לבצע השקעות נדל"ן בבולגריה.

השקעות נדל
תוכן העמוד:

למה להשקיע בפולין?

פולין הפכה למובילה בקרב מדינות מזרח אירופה במשיכת השקעות נדל"ן זרות. כיום פולין היא אחד משווקי ההשקעות המרכזיים ביותר במרכז ומזרח אירופה. פולין נחשבת למדינה עם כלכלת שוק יציבה והיא דורגה במקום החמישי באירופה מבחינת אטרקטיביות למשקיעים.

רבים  טוענים כי מחירי הנדל"ן בגרמניה בכלל ובברלין בפרט הגיעו לרף עליון, התחרות העיקרית בשוק הגרמני היא מקומית והקונים הם הגרמנים עצמם. המחירים גבוהים מייצרים זליגה של המשקיעים למקומות נוספים על מנת לייצר מקורות הכנסה חלופיים, וכך משקיעים רבים שהתעניינו בעבר בגרמניה, ובמיוחד בברלין, מתחילים לשים לב לשכנתה פולין.

מהם היתרונות העיקריים של השקעות נדל"ן בפולין?

  • מיקום אסטרטגי – בין מדינות חבר העמים לאיחוד האירופאי
  • אחוזי אכלוס גבוהים – פולין נחשבת לאחת המדינות המאוכלסות באירופה, עם כ-40 מיליון תושבים
  • יציבות פוליטית וכלכלית – האיחוד האירופאי מקנה יציבות פוליטית וכלכלית במדינה. בנוסף, פולין חברה בארגון הסחר העולמי (WTO) ובארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD)
  • שיעור אבטלה נמוך – בהתאם לנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, במרץ 2019 הגיע שיעור האבטלה בפולין לשפל של 5.6% לעומת 6.3% בשנה שעברה
  • הטבות מס – הטבות מס מגוונות באזורים כלכליים חופשיים
  • האמנה למניעת כפל מס – תושב ישראל שהפיק הכנסה החייבת במס בפולין, תתיר ישראל בניכוי מהמס את המס ששולם בפולין. סכום הזיכוי לא יעלה על סכום המס שבו חבה ההכנסה הנ"ל בישראל.
  • מטבע אטרקטיבי – פולין אמנם הצטרפה לאיחוד האירופי בשנת 2004, אך היא לא אימצה לחיקה את מטבע האירו ונשארה עם הזלוטי המקומי, שערכו נמוך יותר מהאירו, מהדולר ואפילו מהשקל (1 זלוטי=0.9 ₪), מה שמייצר כר נוח יותר להשקעה.
  • הגנה למשקיעים זרים – שוק הנדל"ן הפולני אינו שוק מונופוליסטי, ולכן משקיעים זרים ללא אזרחות פולנית מרגישים מוגנים.
  • הברקזיט – אנליסטים וחברות ייעוץ רבות טוענים כי פולין עתידה להיות המרוויחה הגדולה ביותר מהשלכות הברקזיט, כשמוסדות פיננסיים ומשקיעים רבים עוזבים את האי הבריטי ומבקשים לקבוע את משכנם בפולין.

השקעות נדל"ן בפולין – סקירה של שוק הנדל"ן הפולני

הודות למדיניות כלכלית זהירה ומבוקרת, פולין הייתה בין המדינות הבודדות שלא נפגעו מהמשבר העולמי שהתרחש ב-2008. כלכלתה ממשיכה לגדול בקצב קבוע ולהדביק את הפער מול יתר מדינות האיחוד האירופי. המשמעות היא אחת: עלייה באיכות החיים ובגובה ההכנסה למשק בית. דו"ח ה-OECD ל-2018 הציג נתוני שיא לתמ"ג הפולני מאז 2007, עם עלייה של 5.1% לעומת השנה הקודמת. חשוב לציין כי בשנים 2009-2015, בתקופה בה מרבית המדינות, כולל מדינות אירופאיות, חוו משבר כלכלי עולמי קשה, חלה בפולין עלייה שנתית בתוצר לאומי גולמי.

מחירי הדירות עולים

על פי הנתונים של הבנק הראשי של פולין NBP, המחיר הממוצע של דירות קיימות בשבע ערים גדולות בפולין (ורשה, גדנסק, גדיניה, קרקוב, לודז ', פוזנן וורוצלב) עלה במהלך 2018 בממוצע ל -1,605 יורו למ"ר בהשוואה לשנה שעברה, הצמיחה הייתה 7.87% בשנת 2017, 2.64% בשנת 2016, 1.1% בשנת 2015 ו -1.69% בשנת 2014. הצמיחה השנתית המהירה ביותר במחירי הדירות נצפתה בגדנסק – 17.5%, קרקוב – 13.2%, פוזנן 9.3%, לודז 7% וורשה 4.2%.

נכון להיום מחירי הנדל"ן נעים בין 1,500 אירו ל -3,000 אירו למ"ר, תלוי במיקום הנכס. כמו כן כמעט ואין הבדלים בין מחירי דירות חדשות או דירות יד שנייה.

ביקוש גבוה לדירות סטודיו

הביקוש הגבוה ביותר הוא לדירות סטודיו מ-30 עד 40 מ"ר, בנוסף הרבה משקיעים מעדיפים לרכוש דירה גדולה בשטח של כ-100-120 מ"ר, לחלק אותה לחדרים קטנים ולהשכיר לסטודנטים או אנשי עסקים.

תשואות גבוהות

העלייה במחירי הנכסים התבטאה גם בתשואות גבוהות, מהן נהנו משקיעי נדל"ן בפולין, הן תשואה משכ"ד והן כתוצאה מעליית ערך הנכסים. השקעת נדל"ן בפולין תניב לרוב למשקיע תשואה של בין 6% ל-9% אחוזים בשנה עם צפי לעלייה בשנים הקרובות.

גמישות רבה למשקיעים זרים

החוק הפולני אינו מכיל דרישות מיוחדות למשקיעים זרים. בכדי להיות מסוגלים להשקיע בכלכלה הפולנית מספיק רק להגיע לגיל 18 ולהצטייד בדרכון זר.

נכון להיום ישנה הגירת עבודה רבה מאוקראינה לפולין, והשוק מגיב בביקושים הולכים וגוברים. האוקראינים מגיעים עם כל משפחותיהם, מחפשים עבודה, שוכרים דיור ומתיישבים בפולין. מצב זה מושך משקיעים זרים ולכן פולין הופכת למעניינת יותר ויותר להשקעות זרות. אינטרס זה מצביע על כך שעד 2020 המדינה תהפוך לאחד היעדים המבטיחים באירופה.

נדל"ן בפולין – ענף השכירויות

ענף ההשכרות צובר פופולריות רבה בפולין, זאת הודות לגמישות ההולכת וגוברת של הציבור הפרטי בפולין – ובעיקר הדור הצעיר. סיבה נוספת לצמיחת ענף השכירויות בפולין היא הצמיחה המשמעותית בתחום השירות. ככל שהכלכלה המקומית הופכת להיות מוכוונת שירות, היא מפנה את השירותים למרכז – ואנשים עוקבים אחר העבודה. מגמה זו, יחד עם ההערכה הגוברת לגמישות שמספקת השכירות, החלה למשוך משקיעים.

העיר פוזנן

מידע כללי

פוזנן היא עיר במערב פולין הממוקמת במחצית המרחק בין וורשה לברלין ונחשבת לאחת הערים העתיקות ביותר בפולין. זוהי העיר החמישית בגודלה במדינה, המונה כ-600 אלף תושבים. העיר מהווה מרכז תרבותי, עסקי ופיננסי עבור המדינה ומושכת משקיעים זרים שבוחרים בה כעיר האטרקטיבית עבורם כשהם בוחנים השקעות נדל"ן בפולין.  בקרבה לעיר נמצא שדה התעופה פוזנן-לביאצה‏‏ (Poznan – lawica Airport), ממנו ניתן להגיע בתום נסיעה קצרה (תשעה קילומטרים בלבד) למרכז העיר.

פוזנן היא עיר גדולה עם תעשיה מפותחת מאוד, חקלאות, סחר; מטיילים עסקיים רבים מגיעים לכאן מכל אזורי פולין, כולל לתקופות ארוכות טווח. כמובן שהקרבה לגרמניה (כ-300 ק"מ מברלין) מושכת משקיעי נדל"ן רבים להשקיע בעיר.

מחירי הדירות והביקושים

כמות המכירות בשנת 2018 היא במקום השני בכמות מכירות הנדל"ן למגורים בהיסטוריית שוק הנדל"ן בפולין – וניתן להבין בקלות מדוע. על פי נתוני הלמ"ס מחיר הממוצע לדירות בשנת 2018 עלה ב-9.11%, כשהביקוש הגבוה ביותר הוא לדירות סטודיו מ-30 עד 40 מ"ר, בנוסף, משקיעים רבים מעדיפים לרכוש דירה גדולה בשטח של כ-100-120 מ"ר, לחלק אותה לחדרים קטנים ולהשכיר לסטודנטים או אנשי עסקים.

המחיר הממוצע למ"ר במרכז העיר הוא כ- 1,800-2,200 יורו, ואילו המחיר הממוצע למ"ר באזור מגורים הוא כ- 1,200-1,500 יורו. על פי התחזיות, התמ"ג בפולין ימשיך לצמוח, כמו גם פוטנציאל הצמיחה של ההשקעות. בנוסף, חוסר הרוויה היחסי של שוק הנדל"ן בפולין רק מחזק את פוטנציאל ההשקעה במדינה.

מידע שכדאי לקרוא לפני שמשקיעים בפולין
דילוג לתוכן