השקעות נדל״ן בגרמניה

היא נחשבת ליעד נדל"ן מוביל, יש לה את אחת הכלכלות החזקות ביותר באירופה והשקעה בנכסי הנדל"ן בגרמניה
כשהיא נעשית בצורה נכונה ומקצועית, היא אחד הצעדים הנבונים שתעשו – הכירו את גרמניה.

מה הופך את גרמניה לאחת המדינות המובילות בכלכלת העולם? מה ההבדל בין השקעה במזרח גרמניה למערב המדינה?
מדוע משתלם לישראלים להשקיע בה וכיצד תדעו האם משתלם לכם יותר להשקיע בנדל"ן מסחרי או בדירה בבניין מגורים?

אתם מתעניינים – ואנחנו מעניקים לכם את המידע המלא אודות נדל"ן בגרמניה!

מגזין Invest Away חקר, בחן ואיגד מידע אינפורמטיבי מעולה שיסייע לכם בדרך להשקעה נבונה בגרמניה
הטיפים הכי שימושיים, הפרויקטים הכי חמים, הסקירות הכי מועילות וכל מה שאתם צריכים לדעת כדי להפוך את ההשקעה שלכם לכדאית ומשתלמת.

מה מחכה לכם במדור?

  • מידע מרוכז על השקעות נדל"ן בגרמניה
  • כתבות, ניתוחים, השוואות וסקירות
  • אינפורמציה שימושית אודות פרויקטים עדכניים
  • אפשרויות ההשקעה המובילות ביעד

משקיעים מתחילים? מנוסים? בואו להעמיק את הידע הנדל"ני שלכם

השקעות נדל"ן בגרמניה – כל המידע הרלוונטי למשקיעים המתעניינים בנכסים למכירה בגרמניה

גרמניה נחשבת לאחת הכלכלות החזקות בעולם, מה שמושך אליה משקיעים זרים רבים המזהים את הפוטנציאל בהשקעות נדל"ן בגרמניה – ממזרח עד מערב. מה הופך את המדינה ליעד נדל"ן מועדף ומה כדאי לקחת בחשבון לפני שמשקיעים בה? בואו לגלות!

השקעות נדל
תוכן העמוד:

הכלכלה המובילה באירופה

גרמניה מדורגת במקום הראשון בכלכלת אירופה כולה ובמקום החמישי בעולם. החוסן הכלכלי שלה מבוסס על ענפי ייצור וייצוא לכל גוש האירו, כמו גם למדינות נוספות רבות בעולם. דוגמה לחוזקה העצומה שלה ניתן למצוא בנתון המעניין הבא, לפיו גרמניה היא המדינה היחידה בעולם שמייצאת לסין יותר מאשר מייבאת ממנה.

האוכלוסייה והדירות

גרמניה היא פדרציה המורכבת מ- 16 מדינות פדרליות ואוכלוסיית גרמניה מונה כ- 80 מיליון תושבים. שוק הנדל"ן למגורים בגרמניה מאופיין באחוז גבוה של שוכרי דירות (כ-50%) ונכסי נדל"ן בגרמניה מחולקים בין ערים שונות הממוקמות במזרח המדינה לערים השוכנות במערב גרמניה.

על השקעות נדל"ן בגרמניה וחומת ברלין

בשנים 1691-1989 "פיארה" את ברלין חומה עצומה, שחילקה את המדינה לשני חלקים: מזרח ומערב. הצד המזרחי של החומה נשלט על ידי ברית המועצות ואילו הצד המערבי על ידי בעלות הברית (ארה"ב, צרפת ובריטניה), מה שהוביל לא רק לשלטון שונה, אלא גם להבדל מהותי בצורת החיים. בעוד שבמערב גרמניה נהנו התושבים מחופש דמוקרטי ופיתוח מסיבי, הצד המזרחי נותר הרחק מאחור. מאז העולם השתנה, חומת ברלין נפלה וגרמניה אוחדה, ולכן נשעט קדימה, אל ההווה האקטואלי יותר: חוק הקפאת מחירי השכירות בברלין לחמש השנים הקרובות.

בחודש יוני 2019 פורסם כי חוק הקפאת מחירי השכירות בברלין יכנס לתוקפו בחודש ינואר 2020. החוק הועבר בעקבות תלונות של תושבי העיר שיצאו לרחובות למחות "על הבית". ברלין, שהייתה ידועה במחירי השכירות הנוחים שלה, שינתה את פניה ועלויות הדיור התייקרו משמעותית בשנים האחרונות בעקבות "כרישי הנדל"ן", מה שהוביל צעירים רבים לעזוב את העיר ולעבור לערים הסובבות את ברלין.

פרסום הידיעה הזו, כצפוי, הסעיר משקיעים רבים. עבור משקיעים אלו, נדל"ן בברלין היה מעין מקלט פיננסי יציב, עם ביקוש הולך וגובר העולה על ההיצע, ממש כמו מניית זהב יציבה ומניבה. מלבד המשקיעים הקלאסיים בנכסי נדל"ן בברלין, יש גם מיליארדי יורו של חברות השקעה גדולות, קרנות, מוסדות, חברות בניה, יזמים בינלאומיים ומקורות מימון שבנו על תשואה, השבחה ומהלכים עסקיים מניבים.

נדל"ן במזרח גרמניה

בשנים האחרונות, חוות הערים לייפציג ודרזדן התפתחות מרשימה, מה שהופך אותן לערים אטרקטיבית במיוחד עבור משקיעים שבוחנים השקעות נדל"ן בגרמניה. לייפציג מועמדת לכתר "הברלין הבאה", עם עלייה של 11% במחירי הנדל"ן ו- 4% במחירי השכירות. דרזדן שעברה שיקום מסיבי לאחר שהוחרבה עד היסוד במלה"ע השנייה, התעוררה לחיים אף היא, וכיום היא מציעה למבקרים בה אתרי תיירות מובילים, מוסדות לימוד ואוניברסיטאות. בעיר דרזדן עליית מחירי הנדל"ן היא בשיעור של 9% ועלייה של 2% במחירי השכירות.

היום מעט קשה יותר למצוא עסקאות אטרקטיביות בערים לייפציג ודרזדן. מחירי הנדל"ן התייקרו והמשקיעים שמחפשים הזדמנויות נדל"ן בגרמניה, פונים אל הערים השכנות כגון העיר צייץ, העיר אלטנבורג והעיר פלאון, שכל אחת מהן טומנת בתוכה הזדמנויות אטרקטיביות למשקיעי נדל"ן בגרמניה. השקעה בנדל"ן במזרח גרמניה מתאימה לבעלי תקציב נמוך יחסית להשקעה, שכן החל מ- 25,000 אירו תוכלו לרכוש דירת סטודיו.

נדל"ן במערב גרמניה

הערים השוכנות בצד המערבי של גרמניה נהנו, כאמור, מפיתוח מתמיד –  אך אין זה מעיד על כך שתהליכי ההתפתחות והעלייה במחירי הנדל"ן בצד המערבי של גרמניה הגיעו למיצוי.

במערב גרמניה, הערים המבוקשות ע"י משקיעי נדל"ן בגרמניה הן המבורג, דויסבורג, הרנה, שטוטגרט, קלן ודיסלדורף. מחירי הנדל"ן בערים השוכנות בצד המערבי גבוהים יותר מאשר בערים השוכנות בצד המזרחי. השקעה בצד המערבי, תהיה שקולה להשקעה סולידית יותר המבוססת על נתוני עליית ערך יציבים.

סיכום נדל"ן בגרמניה

בין אם אתם מחפשים דירות למכירה בגרמניה בניין למכירה בגרמניה או נכס מסחרי, אין ספק שההזדמנויות נמצאות גם בצד המזרחי וגם בצד המערבי. לכל צד ולכל עיר יש מאפיינים ייחודיים ולכן מומלץ לבחון אילו מהמאפיינים מתאימים יותר לאסטרטגיית ההשקעה שלכם. כך או כך, נדל"ן בגרמניה נחשב למוצר מבוקש בקרב משקיעים רבים מהעולם ומישראל וככל הנראה ימשיך להיות כזה לעוד שנים רבות.

מידע שכדאי לקרוא לפני שמשקיעים בגרמניה
דילוג לתוכן