התשואה על השקעות נדל"ן בטקסס והערים המומלצות להשקעה

לישראלי הממוצע, המדינה טקסס מתכתבת באופן ישיר עם אקלים מדברי וקרניים של שור. מרביתכם תופתעו לשמוע כי מדובר בכלכלה השנייה בטיבה מבין מדינות ארצות הברית, המהווה מעצמת נפט, בית למספר מענקיות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, ובעלת שטחים ונכסי נדל"ן במחירים לכל כיס. השקעות נדל"ן בטקסס, אנחנו מתחילים.

נדלן בטקסס
תוכן העמוד:

טקסס: המדינה למשקיע הנדל"ן הממוצע

טקסס הינה המדינה השנייה בגודלה, הן הגיאוגרפי והן הדמוגרפי, בקרב מדינות ארצות הברית. בשל גודלה העצום, מזג האוויר במדינה אינו אחיד לכל אורכה. המדינה משמשת נקודת מפגש לשלושה סוגי אקלים שונים, אקלים טרופי בחלקה המזרחי, צחיח באזורה הדרום המערבי ומאוזן יותר בחלקה הצפון מערבי.

בשל גודלה העצום, מהווה טקסס מעצמה כלכלית בקרב מדינות ארצות הברית, ולה חלק משמעותי ביותר בהתאוששות ממשבר הסאב פריים שפקד את המדינה. אומנם טקסס אינה מובילה את רשימת המדינות המוצלחות בכל הנוגע לבריאות ולחינוך, אך למשקיע הנדל"ן הממוצע טקסס יכולה להיות כל מה שצריך.

 

סוד הקסם – הסיבות להצלחה של טקסס

הכלכלה השנייה בטיבה, מיד לאחר קליפורניה. טקסס מהווה מעצמה כלכלית, גם בעת השוואה אל מול שאר מדינות העולם, עם תל"ג שעמד בשנת 2019 על 1.918 טריליון דולר, אשר היוו 8.8% מסך כלכלת ארצות הברית.

מקורות ההכנסה של טקסס רבים ומגוונים. תחילה, טקסס ידועה בתעשיית הבקר הענפה בה. מדובר על המדינה שבה יותר חוות, מבחינת שטח ומספרית גם יחד, מאשר כל מדינה אחרת בארצות הברית, והבקר שיוצא ממנה נמכר מעבר למחיר הממוצע בשוק. כמו כן, טקסס מובילה בייצור הכותנה על שאר המדינות השכנות, ומייצאת אליהן גם פירות ומחצבים שונים.

 

טקסס כמרכז טכנולוגי ועסקי

כמו כן, יש לציין כי פיתוח של חלקים מערי המדינה הוביל למיצובה כיצרנית טכנולוגית. גופים רבים העוסקים בפיתוח, ובהם נאס"א וחברת דל הכו שורשים במדינה, ואלו, לצד אוניברסיטאות רבות ונחשבות המצויות ברחבי המדינה, ממצבות אותה כיעד עיקרי להשקעה, בשל פוטנציאל הפיתוח שלו.

בנוסף, טקסס שימשה נקודת פתיחה וצמיחה לחברות רבות בעברה, ובין השמות השונים ניתן למצוא את בלוקבסטר, ספקית הטלפונים AT&T ועוד רבות. כמו כן, ידועה טקסס כמעצמת אנרגיה, שכן שליש מכלל הנפט, קרי 1,300 מיליארד מ"ק, המצוי בארצות הברית, מצוי בשטחה.

גידול אוכלוסייה מאסיבי

לצד היותה הצלחה כלכלית פנומנלית, מקור נוסף המקבע את טקסס כיעד אטרקטיבי להשקעה הוא אחוז גידול האוכלוסייה.

בעוד ניתן לראות גידול מתמיד מאז הקמת המדינה, אי שם בשנת 1850, החל משנת 2010 גדלה האוכלוסייה במדינה מ – 25.24 מיליון תושבים לכדי 29.09 מיליון. גידול זה, העומד על סך של 15% בעשור, מבסס את ביטחון המשקיעים כי תמיד יהא ביקוש לדירות.

 

שוק הנדל"ן – היצע בלתי נגמר

תחילה, יש לעמוד על היקף ההיצע שיש לטקסס להציע למשקיע הנדל"ן הממוצע. בניגוד למדינות מוגבלות בשטחן, ובהן ישראל, טקסס בעלת מרחבים ושטחים בלתי נגמרים.

נתון זה מביא לכך שבניגוד למדינות המצומצמות, בהן עיקר ההשקעות נע סביב נכסים לאחר בנייה, בטקסס ניתן להשקיע גם באדמות חקלאיות ושטחים פתוחים.

שיעור המס הממוצע לתשלום ברחבי טקסס עומד על סך של 2,275 דולר בשנה. בהינתן שממוצע השכירות בערים הגדולות עומד על 1,300 דולר בחודש, המתגבשים לכדי 15,600 בשנה, גורמים לתשלום המס להיראות זעום.

 

מה התשואה על השקעות נדל"ן בטקסס?

מחיר בית ממוצע בטקסס עומד על 177,100 דולר, מחיר נמוך בהתחשב בעובדה שמדובר במעצמה כלכלית. למחיר הנמוך שתי סיבות עיקריות. ראשית, יש במדינה שטח עצום בלתי ממומש, מה שמאפשר למדינה להוריד מחירים.

שנית, שיעור השכר של עובדים רבים ברחבי המדינה אינו גבוה. אוכלוסייה זו, אשר אין בידה את היכולת לרכוש בית משלה, מהווה בסיס איתן להחזר השקעת נדל"ן בטקסס. בהינתן שמדובר בנכסי נדל"ן בחוד החנית של הכלכלה האמריקאית, ובהינתן העובדה שמחירי הנדל"ן מצויים במגמת עלייה מתונה (1.5% בשנה החולפת), ניתן לקבוע שמדובר בעסקה משתלמת לכל הדעות.

 

ההמלצות שלנו – הערים המומלצות להשקעות נדל"ן בטקסס

סן אנטוניו

העיר השביעית בגודלה בארצות הברית, ובה ובסביבתה גרים כ – 2 מיליון תושבים. העיר משמשת בית לבסיסים צבאיים רבים, שמובילים להזרמת כספים רבים לעיר, בעיקר לשם פיתוח תשתיות.

כמו כן, מהווה העיר מוקד תיירות פנים אמריקאית, שכן מלבד פארק רכבות ההרים הידועSix Flags, התרחשו בעיר מאורעות היסטוריים רבים, ובהם הקרב במבצר אלמו.

בנוסף, בעיר משחקת קבוצת סן אנטוניו ספרס, אחת מבין 32 קבוצות הכדורסל בליגה הבכירה בארצות הברית. נתונים אלו מעידים על הכנסות יציבות לעיר, שמאפשרות המשך פיתוחה.

31 אוניברסיטאות בעיר, אליהן נרשמו בשנת 2019 מעל ל – 100,000 סטודנטים, לצד משפחות החיילים בעיר והתיירות הענפה, יוצרים ביקוש קבוע ויציב לנכס בעיר.

 

דאלאס

אחת מעשר הערים הגדולות בארצות הברית, המשכנת במטרופולין שלה 6.5 מיליון תושבים. דאלאס מוגדרת כמוקד הטכנולוגי של טקסס, ובו משרדיהן של חברות בין לאומיות רבות, ובהן 7 Eleven, פיצה האט, חברת המחשבים EDS ועוד.

כמו כן, ניתן לראות את התשתיות הרחבות בעיר דרך ענף תעסוקה זה, שכן בעיר למעלה מ – 160 ק"מ של סיבים אופטיים. כמו כן, בעיר מוסדות חינוך רבים ושני נמלי תעופה מסחריים, היוצרים תנועה מתמדת בקרבתה. בעוד בעבר הייתה העיר מוכת פשע, רפורמות שבוצעו על ידי השלטונות הצליחו למגר את התופעה.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן