השקעות נדלן בסלוניקי – תיירות, מסחר ונכסים בזול. עוד משהו?

המשבר הכלכלי שנחת על יוון הביא אותה למצב כלכלי שטרם נראה כמותו באי הים תיכוני. בין היתר, נפגעו מחירי הנדל"ן במדינה קשות, ואלו התחילו להתאושש רק במהלך שנת 2018. אותה קריסה הביאה למחירי טיסות ונופש זולים במדינה, המושכים תיירים רבים לגבולות המדינה. מבין הערים השונות מצויה עיר נמל, השוכנת למרגלות הים האגאי, ומהווה מוקד תיירות עיקרי לצד היותה אזור מסחר ענף המשרת את כלל מדינות הבלקן. השקעות נדל"ן בסלוניקי, שווה לקרוא.
מגדל מים בסלוניקי
תוכן העמוד:

ניצול הזדמנויות – קריסתה של יוון

בשנת 2009, הגיעו אותות המשבר הכלכלי העולמי אל אירופה. יוון, שהייתה מצויה במצב כלכלי חלש ולא יציב עוד בטרם הגעת המשבר, ספגה מפלה שהפחיתה את שיעור התוצר הלאומי במעל
ל – 20%. בהמשך, גרר המשבר לאבטלה במדינה בשיעור של 25%, ובשנת 2017 קבע ה – OECD שמעל למיליון וחצי אזרחים במדינה חיים בתנאי עוני מחפיר.

כחלק מתוכנית סיוע רחבה אותה העניק גוש היורו למדינה, בשנת 2018 הגיעה חבילת הסיוע השלישית, שהצליחה לייצב את הכלכלה באופן מוחלט, תוך ניתוקה מהתלות המוחלטת במדינות אירופה. אולם, למרות יציאתה מהמשבר הכלכלי, מחירי הנדל"ן ביוון טרם חזרו לימי השיא שלהם, מה שמייצר הזדמנות למשקיעים נדל"ן רבים, המפנים את יהבם אל מעבר לים.

 

סלוניקי – טברנות, ים ומה שבניהם

סלוניקי הינה העיר השנייה בגודלה ביוון, כאשר היחידה מעליה היא אתונה הבירה, ומשמשת כבירתה הלא רשמית של מחוז מקדוניה. בעיר מצוי אחד מהנמלים החשובים ביוון, וכן אתרים היסטוריים רבים, שהובילו להכרה בה בעבר כ"בירת התרבות האירופית".

העיר משמשת בית לכ – 812,166 תושבים, המתגוררים על פני 19.31 קמ"ר, המהווים את שטחה של העיר. העיר, כאמור עיר נמל, שכונת על חופי הים האגאי, שם היא תועדה החל משנת 315 לספירה. במילים אחרות, לעיר היסטוריה מתועדת של 2,335 שנים!

 

כלכלת סלוניקי – תיירות ומסחר

נמל העיר

כפי שצוין, אחד הנמלים הגדולים בכל הים האגאי. משכך, משמש הנמל נקודה גישה עיקרית ובעלת חשיבות רבה לכלל ארצות הבלקן. בבחינת נתוני העבר, ניתן לראות כי בשנת 2010 עברו בנמל מעל ל – 15 מיליון טונות של סחורות שונות בנמל העיר, שהפך אותו לנמל השני בחשיבותו בסביבתו.

בימים אלו, משמש הנמל גם כנקודת יצירה להפלגות נופש רבות, מה שהופך אותו ליעד תיירותי בעל ערך מוסך, מעבר להיותו נקודת מסחר פורה.

 

תיירות

יוון כולה מהווה מעצמת תיירות, שכן בשנת 2018 לבדה הגיעו למדינה לא פחות מ – 33 מיליון תיירים. לצד נתון זה, בבחינת נתוניה של סלוניקי בלבד, ניתן לראות שזו מצליחה למשוך לא מעט מהתיירים הפוקדים את המדינה לגבולותיה, ובאותה שנה עמד מספר התיירים בעיר על 2.165 מיליון תיירים.

בין הסיבות שבגינן ניתן למצוא בעיר מבקרים רבים ניתן למצוא את היותה עיר חוף מרשימה, בעלת היסטוריה עתיקת יומין המגוללת את התפתחות ההיסטוריה היוונית. אולם, אחת הסיבות העיקריות לנהירת התיירים אל העיר היא היות המדינה זולה, זכר למשבר העולמי שהכניס את יוון לסחרור.

משבר זה הוזיל את עלויות הנופש במדינה בכלל ובעיר בפרט, וניתן למצוא חברות לואו קוסט המציעות טיסות לסלוניקי בפחות מ – 50 דולר לאדם. נתונים אלו מעלים את רמת היציבות הכלכלית באזור, שכן סלוניקי תמשיך למשוך מבקרים רבים בשנים העתידות לבוא.

 

שוק הנדל"ן – זמן טוב לבצע השקעות נדל"ן בסלוניקי

יתרונותיו העיקריים של שוק הנדל"ן היווני

לאחר שזרענו בכם מעט פאניקה, אתם יכולים ויכולות להירגע. על פי אתר גלובל פרופרטי, החל משנת 2018 החל שוק הנדל"ן להציג נתוני גידול חיוביים. מחירי הנדל"ן במדינה, ברבעון השלישי של אותה שנה, הציגו עלייה של 1.9%, זאת לאחר נפילה של 1.3% בשנה הקודמת לה.

נתון זה מצביע על התאוששות השוק, שצפוי להמשיך במגמה זו. משכך, מדובר על זמן אופטימלי לביצוע השקעות. יתרונות נוספים אותם מציג שוק הנדל"ן היווני הם מעמד התושב לו זוכים משקיעי חוץ, המשקיעים מעל ל – 250,000 אירו במדינה, וכן הקרבה, זאת בניגוד לנכסי נדל"ן בארצות הברית ואף נכסים המצויים באירופה המערבית, דוגמת ספרד ובריטניה.

 

תשואה

תשואה בסלוניקי נעה על פי אתרים שונים בים 4.57% – 4.28%, המשתנה בהתאם למיקום הנכס ולגודלו. הכנסות מדירות חדר ברחבי העיר ומחוצה לה ינועו בין 500 – 250 יורו. בעוד דירות במרכז העיר ממוצע ההכנסה החודשי עומד על 368.87 יורו, דירות בפאתי העיר ינוע סביב תקבול ממוצע של 290 יורו בלבד.

לעומת דירות או, דירות גדולות ומרווחות מציגות טווח הכנסות בשיעור גבוה יותר, והכנסות אלו ינועו בין 850 – 380 יורו. דירות אלו, המצויות באזור הפריפריה יכניסו סכום ממוצע של 466 יורו, וככל שההשקעות יתקרבו אל מרכז העיר יעלה הסכום ויגיע עד לכדי סכום הכנסה ממוצע של 586 יורו מדי חודש.

 

מיסוי

תחילה, יש לעמוד על מספר נקודות אור, אותן הביאה אמנת המס שנחתמה בין ישראל ליוון בשנת 1999. בין היתרונות ניתן למצוא ביטול תשלומי ארנונה, מס הכנסה, מס שבח ועוד. בבחינה מספרית, יעמוד המיסוי על ההכנסה משכירות על 7.5% מסך ההכנסה, מס הרכישה ינוע בין 13% – 8% ומס רווח ההון המוטל על המשקיעים במדינה עומד על 15%.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן