השקעות נדל"ן בפרסטון כאשר לונדון כבר לא מספקת

אנגליה מאז ומעולם הייתה מעצמה כלכלית. בשנים האחרונות החליטה הממשלה הבריטית להשקיע בצפון, כפיצוי על שנות הקיפוח הארוכות. כתוצאה מפעולות אלו, החלו להתפתח ערים שונות בצפון הארץ, ובהן פרסטון. סטודנטים רבים, להם אין היצע מגורים ראוי, מהווים קהל יעד מושלם לאזור שעתיד להתפתח.
ארון בלונדון
תוכן העמוד:

בריטניה – בין המדינות המדוברות בעולם

התשואה הנמוכה על נכסי נדל"ן בארץ מביאה משקיעים לחפש אפיקי השקעה אטרקטיביים. בעוד שוק ההון בעייתי במהלך תקופת הקורונה וסורר בו חוסר וודאות תמידי לישראלי הממוצע, שוק הנדל"ן מעבר לים פורח. מדינות אירופה, המהוות כלכלות חסונות ויציבות ומשתרעות על שטחים רחבי היקף, מעניקים לאותם משקיעים מנעד אפשרויות רחב, המאפשר לכל אדם לאתר את ההשקעה הנבונה עבורו. אחת מהמדינות המדוברות בימים אלו היא בריטניה.

 

השקעות נדל"ן באנגליה: לונדון כבר לא מושכת משקיעים

אנגליה היא אחת המדינות החזקות בעולם. ניתן לראות זאת על ידי כלכלת המדינה, המתמקמת כשנייה בטיבה בכל רחבי אירופה. הממלכה הבריטית שימשה חלוצה כלכלית משחר ימיה, והייתה אחת מחלוצות המהפכה התעשייתית.

מאז ועד היום, המשיכה המדינה לעסוק ביצור, כאשר לצד היותה יצאנית מובילה בתחומים שונים, היא ממשיכה לפתח את התעשייה האווירית ותעשיית הרכב המקומית. אולם המדינה לא עוצרת שם, ודואגת להתקדם יחד עם הקצב העולמי. ניתן לקבוע כי לונדון הינה נושאת הדגל המדינית, שכן משמשת כיום מרכז תרבותי ופיננסי.

אולם, התפתחותה המאסיבית של לונדון אינה עומדת לטובתנו. מחירי הנדל"ן בעיר נוסקים לשמים, ומשקיעים רבים יצאו ממרכז אנגליה אל עבר המחוזות המרוחקים יותר.

אחד המחוזות הוא המחוז הצפוני, וביתר דיוק, העיר פרסטון, מחוז לנקשייר. העיר מצויה במרחק 60 קילומטרים מליברפול, ושוכנת מדרום לנהר דיל, אזור בו נמצאו שרידים רבים מתקופת האימפריה הרומית. מה עשו שם אלו, וכיצד התפתחה העיר מאז?

 

העיר פרסטון – נעים להכיר

אחת הסיבות העיקריות בגינן פנו משקיעים לצפון היא תוכנית הפיתוח עליה הכריזה הממשלה הבריטית, עוד בזמנו של ראש הממשלה קמרון. התוכנית מהווה מעין "אפליה מתקנת", שנועדה לתקן את המחסור שנוצר באזור זה.

 

התאוששותה של העיר

העיר פרסטון ידעה תקופות קשות. בשנת 2012 הציגה העיר נתונים כלכליים מדאיגים, שכן באותה שנה הגיעו אחוזי האבטלה בעיר לכדי 15.1%.

אולם, במהלך השנים הצליחה העיר להתאושש ולחזור לאיתנה. בשנת 2018 קיבלה העיר אות הוקרה על כך שביצעה את ההתקדמות הכלכלית הטובה ביותר באנגליה (ביחס לגודלה כמובן), שהצליחה להוריד את אחוז האבטלה באותה שנה לסך 3.1%.

 

אקדמיה, תחבורה וכלי לחימה – הגורמים להתאוששותה של פרסטון.

הסיבה העיקרית להצלחה זו היא אוניברסיטת לנקשייר (University of Central Lancashire). האוניברסיטה האמורה הינה האוניברסיטה הגדולה ביותר בכלל המחוז, והתשיעית במספר תלמידה בכלל הממלכה (36,160 בשנת 2014).

משכך, הפכה האוניברסיטה למקור כלכלי שמשפיע על כלל האזור, שכן הכניסה לכלל המחוז במהלך אותה שנה כ – 200 מיליון פאונד.

כמו כן, סביב האוניברסיטה חל בשנים האחרונות פיתוח אזורי נרחב, כאשר קמפוס מחקר הנדסי נפתח בעיר בשנת 2019 ואחד נוסף מצוי בתהליכי בנייה (ובו 8,400 מ"ר בנוי), שעלותם נאמדת בכמעט 100 מיליון פאונד.

לצד האוניברסיטה, בעיר פועלים מספר מפעלים של חברת הנשק BAE, חברת נשק בקנה מידה עולמי, הנסחרת במדד FTSE100, ולה אף מטה בארץ. החברה דורגה בשנת 2017 כיצרנית הנשק הרביעית בגודלה בעולם, והיא מספקת כלכלה לתושבי העיר.

כמו כן, העיר משמשת בסיס שילוח של ספקיות רבות, שכן היא נמצאת בקרבת מספר כבישים גדולים בצפון המדינה, בהם 6M.

 

השקעות נדל"ן בפרסטון – האם משתלם?

תחילה, יש לעמוד על כך שמחיר הפאונד נמוך. מאז ההכרזה על תוצאות משאל העם בעניין הברקזיט, החל הפאונד בירידה לעומת השקל, כך שירד במהלך 4 שנים מיחס של 5.68 שקלים לפאונד עד ל – 4.39 שקלים לפאונד בלבד. הפער בין המחירים האמורים מציג את העסקה באור כדאי מראש.

 

פוטנציאל גידול אדיר

מדובר על נדל"ן באזור שטרם מפותח דיו לבצע את קפיצת מחירי הנדל"ן, ומניב תשואה גבוה. שווי הנדל"ן הממוצע בעיר עומד על כ – 193,057 פאונד, בעוד השווי הממוצע בכל אנגליה עומד על 319,967.

כאשר הנתונים מצביעים על תשואה בשיעור של 10% – 7% ברחבי הממלכה, ניתן להסיק שמדובר בעסקה שיש לשקול, במיוחד לאור הנתונים הבאים.

 

אנגליה בכלל, פרסטון בפרט – שיטת מיסוי אטרקטיבית

לאלו מכם שאינם מכירים את עסקי השקעות הנדל"ן באנגליה, מדבור על מדינה מסבירה פנים בכל הנוגע למיסוי נדל"ן.

ראשית, מס הרכישה על הנכס נע בין 0%, ככן שמחיר הנכס אינו עולה על סך של 125,000 פאונד, ויגיע ל – 2% במרבית עסקאות הנדל"ן האחרות בצפון המדינה. כמו כן, בריטניה מעניקה פטור ממיסוי מהכנסות נדל"ן עד לסכום של 12,500 פאונד, ומעבר אליהם יחויב משקיע בשיעור מס בטווח 20% – 9%.

יש לעמוד על כך שישראל ואנגליה חתומות על הסכם אמנת מס, מה שמונע תשלום מס כפול, מה שמקים תנאיי השקעה די אטרקטיביים. אולם, יש לציין כי בעת מכירת הנכס, תיאלצו לשלם תחילה את שיעור המס הנקוב באנגליה, ולאחר מכן להשלימו בישראל לשיעור מלא של מס רווח הון, 25%.

 

השורה התחתונה – מגורי סטודנטים בפרסטון

אנגליה היא מעצמה כלכלית, ששמה לעצמה מטרה להשקיע באזורה הצפוני. בשל העובדה שפרסטון ממוקמת באזור זה, ניתן לקבוע כי מדובר על עיר עם פוטנציאל צמיחה גבוהה מעבר להיות פרסטון זאת לצד היותה עיר וותיקה למודת ניסיון, שיודעת להתמודד בעתות משבר.

בעיר אוניברסיטה בעלת מוניטין ברחבי אנגליה, בה מושקעים כספים רבים. מספר הסטודנטים בעיר גדול ומגיע לכדי רבע מתושבי העיר. י

שנו מחסור חמור במגורי סטודנטים. פאונד בשיעור נמוך, פטור ממס בגין שכירות עד 50,000 שקלים, ארבע שעות טיסה מהבית, כל אלו מצביעים על השקעות נדל"ן בפרסטון כבעלות ערך רב.

מאמרים נוספים שכנראה יעניינו אותך
דילוג לתוכן